CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday, May 4, 2009

:: A TriBute To My BIG Brada::

Ini adalah MY BIG BRADA..
yang sebelah kiri ni adalah kawan dia kowt..ntah la aku x kenal..
cerita tentang ABANGku..
putera kacak ini bernama ABDUL HALIM ABDULLAH..
dia ni anak ke-2 dari 7 orang adik-beradik..(kitorang lah tuh)..so dia ni anak lelaki sulung la..
dia merupakan pelajar SM SAINS DUNGUN..
zaman persekolahan dia sgat smooth (kowt..btol abg??)..
spm dia sgat bagus..dia memegang rekod kampung kitorang sbgai pemegang result spm terbaik selama 6 tahun sebelum dikalahkan oleh adek dia sendiri, and adik ak jugak LOKMAN HAKIM ABDULLAH..
abang aku mendpat kputsan 9A1 1A2..while adik aku yg lagi sorang tuh dapat 10A1..aku???hmmm ntah..dah lupa dah result SPM dapat berapa..haha
hmmm apa nak citer??..citernyer bermula since aku form 3..abang aku dapat melanjutkan pelajaran dia ke INDIA..MBBS tajaan JPA..
dia merupakan orang pertama lam kuarga kitorang, and orang pertama kat kampung kitorang jugak yg study medic neh..
so aku amat bangga la ngan dia..igat lagi, slalu r citer2 kat membe

"abang aku kat india..wat medic.."

hahaha...tapi time tuh budak2 lagi kan..
so sejak dari tuh,dia merupakan MODEL CONTOH bagi aku..
aku pom nak jadi doktor!!!...tpi aku lembab lam study..result slalu x memuaskan hati MAK AYAH..apatah lagi hati AKU sendiri kan..sedeyh tgok mak ayah aku sedeyh..

"xpe rahim..dah takdir..nak wat camne mane..mu cuba molek dah..nati cuba lagi.."

ni la yg aku degar tiap2 kali aku amik result..ayat ni slalu kuar dari mulut mak aku..
tapi aku tahu dia xnak pom ckap camtu..aku tahu dia msti nak ckap something yg dia bole BANGGAKAN..

"mcam ni la rahim..bagus!!..nati mak wat kenduri"
"waaa..10A jerk kasi mak??"
"bagus result...nah ayah kasi duit lebeyh wat belanja"

smething yg mcam neh...
so hari2 aku akan cakap kat MYSELF..aku nak jadi cam abang..
dia bole aku pom mesti bole..
aku bangga ngan ABANG aku..
tapi kadang2 aku x yakin ngan kemampuan aku ni ha..
so aku tukar nak jadi PHARMACIST..hahaha
cam arituh..(2 tahun lepas)..
aku holiday nak exam final (matric),abg aku pom balek dari india time tuh..cuti..
dia pnah tye aku..

"mu nak jadi mende rahim??"
"pharmacist kowt"
"kenapa tak doktor??"
"hmmm xtau la..tgok la camne.."

and sekarang aku telah berjaya menjejakkan kaki ke medical school..
insyaAllah second doctor in our family..

"abang!!dek him bangga ngan mu"

abang saya adalah role model saye..and sekarang dia bakal menamatkan pengajiannya di india pada thun ni..

p/s : mengantok.panas.dahaga.belengas.ketiak ade air.nak mandi.


0 wanna say something??: