CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday, May 11, 2009

Bila Lidah Kompius

SCENE 1


beberapa bulan lepas..(awal2 sampai sni)
dalam perjalanan ke stesen bus di dirasat...
alone...
nak pergi cairo...
so tahan teksi...
"utubis gadid!!??"
"aiwah.." --> mksudnya boleh..
aku naek la...bagi salam...
dia tanya "muslim??".."aiwah..ana muslim..alhamdulillah"..
"awiz roh fin?"..."kaherah"..
tibe2 dia anta aku kat tempat penuh ngan TREMCO (van teksi)
aku dah terkejut dah...
"ya amm..dah utubis gadid??".."aiwah..utubis gadid..hena sah??au uddam kaman??"...
"mumkin uddam kaman ya amm.."
dia gerak makin depan...jalan yang aku x pernah lalu...aku dah cuak da...
"mumkin hena bas ya amm"..makin jauh teruk la aku nati..
dia pom berentikan di tepi..aku turun..cuak..sume org pndang aku..
hanya aku malaysian kat situ...
mana stesen bus??..alamak..
aku nampak taxi..aku tahan.."utubis gadid!!??".."aiwah.."
aku pon masuk...x lame pas tuh dia berenti..kat tempat banyak TREMCO tadi la..
alamak...aku nak pi stesen bus..aku lupa name dia..tapi aku sangat yakin utubis gadid...
pakcik tuh dah nampak bengang dah...
"awiz roh fin!!??" dia jerkah.."ana awiz roh fi kaherah..mumkin utubis??utubis??"..
dia pom menyumpah seranah (kowt) sambil pecutkan teksi..ke stesen bus...
pastu baru aku igat..stesen bus ialah
UTUBIS DAULI!!!...aiyooo =_="


SCENE 2

setibanya di cairo..
aku turun mendapatkan taxi..
serabut!!!sume duk ikot blakang aku..
"taxi???taxi??taxi??" duk tanya aku..serabut!!...
aku pergi kat sorang pakcik ni..
"ayur ashir??"..."aiwah..".."bikam ya amm??".."ishrin.."...(20 pound??...wat the...)...
kawan aku ckap paling murah 15 pound..so aku mintak kurang 15 pound..dia kasi...
agak lame and jauh..bosan lak..mata aku melilau2 tgok pe ade lam taxi neh..
lampu..stickers..cross...ah!!!dia kristian!!!...aaaaaahhhhhh....
sampai jerk kat tmpat aku nak pegi tuh..aku turun dulu..
senior cakap jangan bayar dalam taxi..time tuh aku xtau ape reasons dia..so aku ikot jer la nasihat diorang...
aku kuarkan duit 20 pound..aku xde duit kecik...aku bayar...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
=_="



=_="



dia x bagi balance 5 pound!!!...dia bla camtu jerk!!!...=_="
yaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!%$^#@@^#$@#$@!!!#@$#%$#^#^%#&^^&(*!!....
huh...

reason:
bayar dalam taxi nati driver nmpak kite bukak wallet dia nmpak duit bnyak nati dia mntak tambah tambang...
ok...
tapi bile bayar kat luar pulak,potensi besar untuk driver tuh x pulangkan duit baki!!!!...

moral : sediakan duit kecik banyak2 before pegi cairo...huh!!..
nasib baek ko kristian..makanlah duit tuh..aku x haramkan..kompem2 ko masuk neraka gak kan..hahaha

p/s : cairo adalah pusat penipuan terbesar di dunia!!!!argghhh!!..so berhati2 la pegi sana..aku sure korang sume ade kenangan bestkan SETIAP kali pergi cairo..hehehe

0 wanna say something??: