CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday, November 2, 2009

baru ku tahu!!

sedang aku meronda2 blogs membe2 nih...
aku terbaca something yg menarik dari blog farahim...
pasal telur...
yer..TELUR..haha..
telur ayam yer...
korang sebelom masak,rebus or goreng telur tuh korang basuh tak??..
aku tak..or kadang2 jerk...
tapi kebelakangan ni selalu basuh ar...
sebab kena tegur ngan housemates...
alasan diorang,telur tuh ade taik..
betol ar..telur kat sini diorang jual sekali ngan taik2 yg lekat yer..
tak cam kat mesia..
bersih jerk..
hehe
ala..x yah basuh pom xpekan..
kulit tuh dah prevent taik tuh dari mix ngan isi kat dalam kan..
yer..memang.physically memang la...
tapi sebenar nyer...telur yg x dibasuh adalah najis...
n najis itu adalah haram hukumnya untuk dimakan...
so pasni,nak makan telur tuh basuh dulu yer!!..
ingat telur igat la bontot ayam tuh..
ingat bontot ayam ingat lah "korang pikir la sendiri!"..haha
for info boleh la usha2 kat sini..

p/s : makan makanan haram melupakan..menghilangkan ilmu yang kita dah belajar..sebagai pelajar,elok2nya kita hidarkan dari memakan or melakukan perkara2 haram..aku berpesan pada diri aku sendiri juga.. =)

0 wanna say something??: