CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, June 25, 2009

orchard villa..my home sweet home!!

"alamak..esok dah nak fly dah"..aku monolog sendirian.
sakit perut,pening kepala,ketar2.takut sume ade ar time tuh..
sebelum aku fly ke egypt neh..
macam2 aku fikirkan..berjauhan dengan keluarga and kehidupan aku disini..
sangat merunsingkan..
tapi jauh dilubuk hati aku ada perasan gembira..sangat2..
aku akan ke luar negara..mestilah happy kan..kan kan..
serius aku katakan aku lansung tidak tahu keadaan,suasana,permandangan,iklim di mesir neh sebelum aku ke mari..

hurrmmm...ok
sekarang tibalah masa untuk aku berangkat ke mesir..
aku melangkahkan kaki aku meniggalkan family untuk ke departure room..
sedih lah jugak..
tapi aku cuba endahkan perasaan tuh..aku anggap pemergian aku tuh sama macam aku hanya berangkat pulang ke matric..
setibanya di airport cairo,
"ohhh...ok..ok..airport diorang atas padang pasir"..aku bermonolog lagi..
perasaan terkejut yang teramat tidak dapat disangka-sangka..

arrggghhh...malas ah nak buat karangan..wat rosak bahasa jerk aku neh..haha
ok ni bukan monolog yer...

ha korang..turun2 jerk dari flight,selepas terkejut tgok airport diorang tuh..
aku terkejut lagi sekali..
ha apsal??..sebab??..sebab time tuh dah kol sebelas pagi..tapi still mcam kol 7 pagi..so aku agak kompius la..haha
time tuh agak sejuk...
aiyooo!!...baru lah aku tahu egypt ade 4 musim rupanya..hahaha

banyak perkara2 baru yang aku belajar kat sini..
cara hidup diorang,masyarakat kat sini,amalan diorang,makanan and cara gaduh..haha
banyak pengalaman yang aku takkan lupakan..pengalaman pertama kali aku kat sini..

jom mencarut2..
ok..diorang..dah jadi macam budaya..diorang akan pasang radio kuat2 lam kereta..
1 daerah boleh dengar..bukan sorang dua..tapi semua..diorang seolah2 macam berlawan lak..speaker sape yang paling bagus ar konon..xtau la motif diorang..
so nak bertenang2 tuh agak susah la..setiap kali kereta lalu,bengang di dada..
pastu bagi yang menunggang motor lak..diorang akan hias motor diorang ngan lampu2 disco,speaker,reben,patung2,and macam2 lagi lah bende2 yang mengarut..
xde lampu depan or lampu break xpe,asalkan speaker still bunyi..
ha!!..lagi satu..hon adalah bahasa diorang..nak potong,nak pusing kiri,kanan,nak u turn,nak marah,bak break sume2 pakai hon..xtau kenapa!!!!!!!!!...sangat sakit hati..
and kalu si budak2 kecik tuh pulak diorang suka kaco orang2 asing cam kitorang neh..
"hungga bungga!!boya-boya!!" diorang ajuk..
kalu yang clever skit tuh "f**k you!!" merempit kuar dari mulut..
aku sangat...ishhh ishhh..x bole ku x bole..(ayat atuk ku..hehe :p)
dah..x elok la citer2 pasal bende2 x elok neh..
ha makanan..makanan diorang..sedap!!..kusyuari,tokmaiyah,syawarma..
yang laen2 tuh kalu nak tahu nati aku citer kat korang ek..
aku post ni pom just nak gitau, aku dah nak balek malaysia..
x caya aku dah habis 1 tahun kat sini..
walaupom xde la exactly 1 tahun pom..
melalut jerk banyak aku neh..haha
k la..kite jumpe kat malaysia ok..
insyaAllah!! :)
dah nak balek!!!yay!!!happy!!sedeyh jgk!!!^^


p/s : korang x rase aku cakap cam keling ker??..aku sendiri cam x faham pe aku tulis neh...hmmm..jangan buat macha-macha..ja^^

p/s : result dah kuar..Alhamdulillah lepas..

p/s : bosan..


2 wanna say something??:

alysha_alia said...

mmg sangat keling ye.
bleyh la kawan dgn sanjay!.hahaha

Adam Adnan said...

hohoho...
tuh la..aku pom pening baca..