CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Wednesday, June 17, 2009

"Dorm AMAL!!!"

Aku teringat lak zaman2 sekolah dulu..

Time zaman nakal2 dulu..duk tahu nak buli,ponteng n panjat pagar jerk..hehe

Kalu kantoi ngan warden tuh siap la kene malam tuh..

“rahim!!jebat!!kudi!!..saya nampak kamu tembo tadi..mane kamu pergi!!??”

“errkk..pegi makan jer cikgu..lapar ar..x sempat mkan kat dewan makan tadi..”

“yang laen2??kamu tahu diorang ni kuar?”

“~~~~~~”

“ok…saya nak kad outing kamu sume..no outing mggu ni!!”

Haha..bukan big deal pom..

Amik la kad outing tuh..kitorang ade banyak lagi..haha

Tapi besenyer warden akan tulis nama kat bord post pengawal,sape2 yg xleh kuar outing mggu tuh..so guard akan tahan la..kene halau balik dorm..

Ala..not big deal la..

“pak pak..ala kasi la lepas pak..saye nk kuar kejap jerk..nak cari barang neh..”

“nati saya bungkuskan nasi ayam kat pak nak?”

“ok..balik cepat skit..nati warden nampak susah pak cik”….

Haha..cantik…jalan!!

Balik dari outing,bagi la pak tuh apa yg dijanji…

Bergerak la kami ker dorm,melepaskan penat lelah berjalan di bandar kuala berang yg panas terik tuh..

Ape yg best pasal kuala berang neh,banyak kedai makan best2..so pi sana keje duk makan jerk tahu..hehe

Sesampai jerk kat dorm..lihat ke dalam baldi..

“alamak..bnyak tol baju kotor…dut!!!sini jap!!”

“aku bilang sampai 3!!”

“1!!!2!!!...ti…ti…ti…!!”

“ohhh…asal kie??”

“asal ko lambat??pamping 10!!”..

“ni ko amik baldi aku ni,pi basuh baju aku jap..ko xde keje kan..aku penat neh..”

“pastu sidai kat tempat biasa ek..ade baju orang laen ko alih jerk..”

“errkkk…ok kie..(%$^##&%!!^%**&*^$$##@!!)” :P

Aku meneruskan saki baki hari tuh cam biasa..mandi,rehat2 kat katil,borak2 ngan jebat,kudi,perol along...

Terpandang jam di dinding..tepat pukol 6.30 ptang..waktu untuk makan malam..

“aku penat la nk turun bat..”

“aku pom…lan!!!!sini jap!!”

“ko dah makan??”

“belom..”

“ha elok la..nati ko bawak naek 2 tray nasik ek..”

“jangan kasi makcik tuh nampak..pandai2 r ko jawab..kitorang demam ker..ada paham??”

“ok…(^#$%^&$&!!)”

(mesti banyak sumpah seranah yg kitorang dapat kan..tapi diorang senyum..x memberontak..junior yg baek..haha)..

Kalu nak citer sume kisah2 macam ni,letih la..

Maybe cerita ni x terjadi kat aku..maybe terjadi kat someone else..

Yang penting ianya terjadi..

Aku sedar aku di university sekarang..sangat cepat masa berlalu..

Bukan di sekolah menengah kebangsaan or maktab or SBP anymore..

Zaman matric pom dah lame berlalu..

Sedar x??tapi cam x sedar kan…

:D

0 wanna say something??: